myCopter – elicopter personal european

myCopter
myCopter sau cum ar putea arăta un vehicul aerian personal

myCopter este un proiect european de cercetare care își propune să studieze viabilitatea unui sistem de transport aerian individual bazat pe vehicule aeriene personale. Spre deosebire de alte „mașini zburătoare” aflate în dezvoltare, cum ar fi PAL-V ONE, myCopter cercetează posibilitatea ca astfel de aparate de zbor să se poată deplasa în mare parte autonom, fără intervenția utilizatorului și fără un sistem de control al traficului similar aeronavelor actuale.

Proiectul myCopter a fost finanțat de către Uniunea Europeană cu aproape 3,5 milioane de Euro în 2011 și reunește câteva instituții de cercetare din Elveția, Germania și Marea Britanie, sub coordonarea Institutului Max Planck. Prima parte a proiectului se apropie de final, iar rezultatele încurajatoare susțin continuarea sa.

Ideea de bază de la care a pornit myCopter este de a căuta alternative la traficul rutier congestionat. Una dintre soluțiile avute în vedere este un sistem de transport aerian personal (PATS) care să faciliteze zborurile la mică altitudine pentru deplasarea la muncă și recreere cu ajutorul unor vehicule aeriene personale (PAV). Pentru ca sistemul să fie accesibil unui număr mare de persoane, PAV-urile ar trebui să fie în mare măsură autonome, să nu necesite cunoștințe avansate de zbor din partea utilizatorului.

În acest sens, cercetătorii Universității din Liverpool au colaborat cu piloți militari de încercare pentru a crea un simulator de zbor care să poată fi folosit de persoane fără experiență. Sistemul automat de zbor ar trebui să asigure evitarea coliziunilor între aeronave și să nu necesite noi investiții în infrastructura de control aerian. Printre metodele de evitare a coliziunilor, cercetătorii Ecole Polytechnique Federale de Lausanne studiază cum zboară păsările în stolurile dense.

Următorul pas al proiectului va fi colaborarea cu o serie de companii private pentru a evalua potențialele modele funcționale, dar Uniunea Europeană nu a aprobat încă continuarea finanțării. Pe lângă problemele legate de siguranța unui astfel de sistem, studiile privind opinia europenilor arată că, deși ar fi acceptate ca utile pentru navetă, oamenii nu își doresc un cer acoperit de „mașini zburătoare”.

În clipul următor este prezentat un test al simulatorul de zbor realizat la Universitatea din Liverpool.

Surse: EPFL, myCopter, New York Times