Pepper – primul robot umanoid care „citește” emoțiile

humanoid robot
Robotul umanoid Pepper „citește” emoțiile

Compania japoneză SoftBank a anunțat lansarea robotului umanoid Pepper, prezentat drept „primul robot din lume care poate citi emoțiile umane”. Robotul este gândit ca un asistent personal care observă mediul înconjurător și acționează în consecință. Pepper este echipat cu capacități și interfață de comunicare, inclusiv recunoaștere vocală, care îi permit să interacționeze cu oamenii.

Cu ajutorul softului și algoritmilor brevetați de producător, robotul este capabil să recunoască gesturile, expresiile verbale și să analizeze tonul vocii pentru a „înțelege” emoțiile, fapt ce i-ar permite să comunice cu interlocutorii umani într-un mod natural, inclusiv prin intermediul unor gesturi „grațioase”.

Aldebaran
Pepper poate comunica prin gesturi

Pepper are o mulțime de funcții de divertisment, poate spune glume, dansa și amuza interlocutorii, învățând din interacțiunea zilnică. De altfel, capacitatea de a „înțelege emoțiile” se bazează pe un tip de inteligență artificială asigurată de servicii cloud. Alte funcții pot fi implementate prin aplicațiile dezvoltate cu ajutoul SDK-ului pus la dispoziție de firma Aldebaran. Compania franceză Aldebaran, parte SoftBank Group, este cunoscută pentru Nao, un alt robot umanoid de dimensiuni mai mici.

Pepper are 1,21 m înălțime, cântărește 28 de kg și are o baterie care îi oferă o autonomie de aproximativ 12 ore. Capul robotului este dotat cu patru microfoane, două camere RGB, un senzor 3D și trei senzori de atingere. Mâinile au și ele senzori de atingere, iar „picioarele” sunt dotate cu două sonare, șase senzori laser, trei senzori care detectează coliziunile și un giroscop. Pepper se poate deplasa cu până la 3km/h, iar gradele de libertate sunt următoarele: două pentru cap, umăr, cot și șold; unul pentru încheietura mâinii, degete și „genunchi”; trei pentru bază.

SoftBank a anunțat că robotul va fi pus în vânzare la prețul de 198000 yeni, aproximativ 6200 lei, în februarie 2015. Începând cu 6 iunie 2014, Pepper va fi promovat în magazinele SoftBank, clienții putând să interacționeze cu robotul.

Surse: Aldebaran, SoftBank updated