Microsoft RoomAlive mai face un pas spre holodeck

RoomAlive
Microsoft RoomAlive – jucătorii interacționează cu imaginile

RoomAlive este prototipul funcțional al unui sistem care transformă orice cameră într-un spațiu de joc cu realitate augmentată. Dezvoltat în cadrul Microsoft Research, divizia de cercetare a companiei, sistemul este încă în fază incipientă și mult prea scump pentru a fi transformat într-un produs comercial. Totuși, RoomAlive demonstrează câteva modalități interesante de interacțiune și, alături de alte proiecte care au ca obiectiv realitatea augmentată, ar putea avea mai multe aplicații practice în viitor.

În mare parte, RoomAlive este o versiune îmbunătățită IllumiRoom, un alt proiect Microsoft Research care dorea să îmbunătățească experiența jocurilor video prin proiectarea de imagini în jurul televizorului. RoomAlive utilizează un set de proiectoare pentru a transforma întreaga cameră într-un mediu de joc și, cu ajutorul senzorilor Microsoft Kinect, permite utilizatorilor să interacționeze cu imaginile afișate.

RoomAlive
Dispunerea unităților procam RoomAlive

O unitate formată dintr-un proiector cu unghi larg, un senzor Kinect și un calculator este denumită „procam”, iar RoomAlive utilizează șase pentru a anima întreaga cameră. Unitățile procam se instalează la fel de simplu ca un corp de iluminat și întregul sistem se calibrează automat, fără a fi nevoie de intervenția utilizatorului. Pentru a afișa imagini ce par a fi 3D, RoomAlive urmărește poziția capului și ajustează permanent perspectiva în timp ce utilizatorul se mișcă.

În acest fel, fiecare centimetru pătrat al camerei devine o suprafață interactivă. Jucătorul poate interacționa cu imaginile prin atingere directă, folosind instrumente (de exemplu arme într-un joc video), ferindu-se de elementele ce apar alături de obiectele reale și controlând un personaj virtual pe întreaga suprafață.

Chiar dacă este abia la început, RoomAlive demonstrează posibilitățile de a interacționa cu elemente virtuale într-un mediu real. Având în vedere că tehnologia IllumiRoom a fost prezentată la începutul anului 2013, iar în ianuarie 2014 Microsoft a lansat Immersion Room – un sistem holografic de teleconferință, în anii următori am putea vedea o combinație între cele două, un pas înainte către holodeck. Pentru cei care nu au urmărit Star Trek Generația următoare, holodeck era încăperea în care realitatea era simulată cu ajutorul unor proiecții holografice interactive.


Surse: Projection Mapping Central, Microsoft Research