Noul Nissan Leaf este mai bun decât vechiul Leaf și mai prost decât modelele concurenței. Prin anunțarea sa, Alianța Renault-Nissan dovedește încă o dată că nu vrea să producă mașini electrice. Beneficiind de subvenții de stat, astfel de companii nu sunt motivate să inoveze și să urmărească interesele clienților.
Nissan susține că Leaf 2018 oferă o autonomie de 150 mile (241 km), cu aproximativ 40 mile (64 km) mai mult decât vechiul Leaf. De asemenea, prețul ar urma să fie mai scăzut, noul Leaf urmând să aibă un preț ce pornește de la aproximativ 28000 Dolari, față de 30000 în prezent. Desigur, prețul de pornire este la fel de relevant ca și în cazul „Loganului de 5000 Euro”, o mașină de care toată lumea a auzit, dar pe care nu a văzut-o nimeni.
Folosind prețurile din SUA pentru comparație, Tesla Model 3 pornește de la 35000 Dolari și oferă o autonomie de aproximativ 346 km, plus încărcare rapidă gratuită prin Tesla Superchargers. Chevrolet Bolt EV pornește de la 37500 Dolari și oferă o autonomie de 383 km. Noul Leaf 2018 se încarcă în mod normal la 3kW în 16 ore și la 6kW în 8 ore, iar pachetul de încărcare la 6kW costă în plus aproape 1800 Dolari. Modelele Tesla se încarcă în mod normal la 9,6 kW și pot și încărcate la 11,5 kW, 17,2 kW și 120 kW (Supercharger). Chevrolet Bolt EV are încărcare standard la 7,2 kW.
Adunând opționalele și specificațiile ascunse de Nissan, noul Leaf ajunge să coste la fel de mult ca modele principalilor concurenți, dar să ofere mai puțin. Nissan are însă avantajul de putea produce și livra mai multe mașini, beneficiind și de diverse „susțineri” guvernamentale, așa cum s-a constatat după Brexit.
În România, Alianța Renault-Nissan comercializează Renault Zoe „o mașină electrică de 30000 Euro cu 300 km autonomie”. După ce citești textul cu litere mici, mașina cea mai ieftină costă 31000 Euro și are o autonomie reală de doar 170 km, iar mașina cu autonomie de 300 km costă cel puțin 33000 Euro. Dar „Grupul RENAULT ROMANIA a semnat contractul având ca obiect cedarea spre folosință gratuită către Ministerul Mediului a unui autoturism Renault ZOE Electric” și a beneficiat de-a lungul timpului de numeroase reduceri de taxe și facilități din partea statului român. Poate că a venit vremea ca Uniunea Europeană și Guvernul României să înceteze susținea unor grupuri precum Renault-Nissan sau Volkswagen și să încurajeze adevărata inovație tehnologică și companiile care respectă drepturile și interesele consumatorilor.
surse: Nissan, Ministerul Mediului pe Facebook