O motocicletă electrică cu o singură roată ar putea fi soluția ideală pentru transportul personal în orașele aglomerate. Totuși, între concept și realitate este o diferență destul de mare, iar produsul final s-ar putea să nu fie chiar ceea ce ne-am închipuit.
După șapte ani de cercetare și proiectare, compania RYNO Motors a lansat pe piață modelul Ryno, o micro motocicleta pusă în mișcare de un motor electric. Chris Hoffmann, CEO-ul companiei și inventatorul motocicletei, susține că ideea a pornit de la o întrebare a fiicei sale în vârstă de 13 ani, la acea dată, care văzuse un astfel de concept într-un joc video. Chris Hoffmann a încercat să construiască o replică reală a modelului schițat de fiica sa și, odată ce prețurile pentru componente au început să scadă, s-a gândit să o transforme într-o afacere.
Motocicleta Ryno este acum disponibilă pentru precomandă, iar primele modele vor fi livrate începând din aprilie 2014. Până aici, totul pare a fi o poveste de succes al unui concept transformat într-un produs real revoluționar. Din păcate, nu Ryno este departe de mijlocul de transport al viitorului pe care l-am dori.
În primul rând, prețul de comercializare pentru Ryno este de 5295 dolari, incluzând două baterii plum-acid, încărcătorul, farurile LED și afișajul electronic. Separat, sunt comercializați acumulatori Lithiu-Ion, care ar trebui să asigure cu până la 1000 de încărcări mai mult, dar prețul nu este precizat. În pofida prețului mare, compania își păstrează umorul și susține că „aerul condiționat este gratuit”.
Trecând peste prețul prohibitiv, ajungem la performanțe. Ryno are o autonomie de până 16 km și se poate deplasa cu 16 km/h, conform companiei, viteza maximă legală pentru un astfel de vehicul. Deci, Ryno este mai rapidă ca mersul pe jos, dar mai înceată decât o bicicletă, iar bateria se reîncarcă în 6 ore.
Ryno are și părți bune: poate transporta o greutate de până la 118 kg (suportul pentru bagaje costă 170 dolari), urcă pante cu o înclinare de până la 20 grade, iar sistemul de stabilizare asigură un control ușor. Printr-o combinație de accelerometru și giroscop, Ryno se auto echilibrează, iar tot ce are de făcut utilizatorul pentru a se deplasa înainte este să se aplece în față. Alte avantaje menționate de companie ar fi posibilitatea de a schimba ușor bateriile, parcarea facilă și poziția confortabilă de condus.
Deși este mult prea scumpă și lipsită de valoare practică, Ryno și tehnologiile folosite ar putea inspira dezvoltarea altor vehicule mai accesibile și cu o autonomie mai mare.
Sursă: Ryno Motors updated