Știri pe scurt 17.12.2013 Săpun antibacterian, Beneficiile deținerii unui câine, Etna erupe spectaculos

Săpunul antibacterian ajunge în atenția FDA – Food and Drug Administration. Agenția federală susține că nu există suficiente dovezi care să demonstreze că produsele comercializate sub titulatura „antibacterian” sunt mai eficiente decât săpunul obișnuit. Mai mult, o serie de produse din categoria „săpun antibacterian” conțin substanțe chimice care ar putea avea efecte negative. Colleen Rogers, microbiolog în cadrul FDA, susține că date recente pun sub semnul întrebării beneficiile folosirii unor astfel de produse pe termen lung, raportat la potențiale riscuri. FDA a solicitat producătorilor să furnizeze mai multe date concrete privind eficiența și siguranța utilizării săpunurilor antibacteriene. FDA Taking Closer Look at „Antibacterial” Soap

Câinii sunt un beneficiu pentru copii? / imagine  State Library and Archives of Florida
Câinii sunt un beneficiu pentru copii? / imagine State Library and Archives of Florida

Un studiu efectuat de către cercetătorii universităților UCSF (University of California, San Francisco) și Michigan susține că riscul de a dezvolta alergii și asm este redus la copiii care au crescut de mici cu un câine în locuință. Studiul, efectuat pe cobai, a relevat că expunerea la praful colectat din casele cu câini diminuează răspunsul sistemului imunitar la o serie de alergeni. De asemenea, au fost identificate specii de bacterii responsabile de protejare căilor respiratorii împotriva infecțiilor respiratorii virale și substanțelor care provoacă alergii. Cercetătorii susțin că rezultatele ar putea să explice riscul redus de a dezvolta alergii la copiii care au crescut încă de la naștere într-un mediu în care era prezent și un câine. În prezent, studiul este continuat pe subiecți umani, beneficiind de finanțarea Institutului Național pentru Alergii și Boli Infecțioase. Research Shows How Household Dogs Protect Against Asthma and Infection

Vulcanul Etna erupe din nou spectaculos. Norul de cenușă vulcanică de la ultima erupție a provocat închiderea aeroportului Catania din estul Siciliei. Vulcanul a fost foarte activ în ultimele săptămâni, dar până acum nu s-a considerat necesară evacuarea localnicilor. Ultima erupție majoră a avut loc în 1992. Spectacular view of volcano eruption