Știri pe scurt – 26.11.2013 – Secretele vinului, Primul altar budist, Supernova Tycho

Secretele vinului dezvăluite de cercetătorii Universității California. Un studiu recent demonstrează interconexiunile dintre sol, climat și bacterii în definirea aromei unice a unui vin. Un rol important îl au microbii specifici fiecărei regiuni, datele colectate prin analiza ADN-ului indicând că strugurii din același soi, dar din regiuni diferite, au o floră microbiană diferită. Microbes May Add Special Something to Wines

Cel mai vechi altar budist descoperit la presupusul loc de naștere al lui Buddha. Noi cercetări arheologice au relevat urmele unei structuri de lemn, datată în secolul 6 î.Hr., ce pare să fi înconjurat un arbore. Până la această descoperire, cele mai vechi vestigii erau datate în secolul 3 î.Hr. Descoperirea va fi prezentată pe larg într-un documentar National Geografic ce va fi difuzat în luna februarie 2014. British professor leads Indiana Jones-style expedition to uncover buried secrets of Buddha

Resturile supernovei Tycho se deplasează cu viteza Mach 1000. Harvard-Smithsonian Center for Astrophysics a anunțat descoperirea unei unde de șoc inverse care se deplasează de 1000 de ori mai rapid decât sunetul. Supernova a fost observată prima dată de astronomul Tycho Brahe în 1572, iar acum studierea undei inverse de șoc permite obținerea de noi date. Mach 1000 Shock Wave Lights Supernova Remnant

Tycho-supernova
Supernova Tycho