Să produci combustibil din apă de mare pare ceva miraculos, dar Laboratorul de Cercetare al Marinei Americane (NRL) susține că a reușit deja, iar procedeul ar putea devenii destul de ieftin în anii următori. Deși ar putea fi o resursă perpetuă de energie, transformarea apei oceanice în hidrocarbură ar putea să nu fie cea mai bună idee pentru viitor.
Proiectul de cercetare NRL a fost demarat din 2011 cu intenția de a reduce dependența Marinei SUA față de combustibili fosili și pentru a asigura alimentarea navelor și avioanelor fără a mai transporta kerosenul pe distanțe lungi. Chiar dacă nu fiecare navă ar fi dotată cu acest sistem, „centrale” care produc combustibil din apă de mare ar putea fi amplasate în diverse puncte strategice.
Cercetătorii susțin că apa mărilor și oceanelor este bogată în dioxid de carbon (CO2), având o concentrație de aproximativ 140 de ori mai mare decât în atmosferă. Cea mai mare parte a dioxidului de carbon, între 96 și 97%, este stocată sub formă de bicarbonat. La fel cum adăugând oțet la bicarbonatul alimentar se eliberează CO2, cercetătorii utilizează o mică cantitate de energie electrică pentru a obține dioxid de carbon și hidrogen, transformate ulterior în combustibil lichid.
Recent, într-un clip video, reprezentanții NRL prezintă primul aeromodel propulsat cu ajutorul combustibilului obținut în laborator din apă de mare, fără modificări ale motorului cu combustie internă. Conform estimărilor realizate, procedeul perfecționat ar putea deveni viabil din punct de vedere comercial în următorii 7 – 10 ani, la un cost final între 3 și 6 dolari pe galon, respectiv între 2,5 și maxim 5 lei pe litru.
Deși ar putea părea o soluție de înlocuire a combustibililor fosili, cercetătorii nu au precizat exact necesarul de energie electrică pentru acest proces, ce alte substanțe chimice sunt utilizate și rezidurile rezultate. De asemenea, deși acidificarea oceanelor este cauzată de activitățile umane, extragerea dioxidului de carbon din apă și eliberarea sa în atmosferă prin ardere ar putea contribui la accelerarea schimbărilor climatice.
Sursă: NRL